Thursday, March 18, 2010

Admit Him! You'll be safe...



Satu sharing yang agak ringkas tetapi bagi saya, kuasa Tuhan itu sungguh luar biasa! My friends and I joined Revolution World Changers (17th March 2010) last night. We're so blessed with the praise and worship also the word of God presented by Pastor Sam from Acts Church, KL. "God is more than enough! -Genesis 17:1-9-" Terlalu syok dengan hadirat Tuhan pada malam tu (hehe~~~) tak sedar jam dh hampir pkl 10pm!!!! Kami dah lewat untuk balik ke kampus. Nak stay out, pas keluar pula kami tinggalkan kat pondok jaga. Lama-lama berfikir, kami ambil keputusan untuk terus balik walaupun lewat. Dalam perjalanan balik tu, salah seorang kawan saya kelihatannya agak resah kerana takut diambil tindakan gara-gara lambat balik. Saya menenangkan dia sambil tersenyum dengan berkata, "Jangan risau, Tuhan berserta kita. Tiada yang mustahil. Percayalah.." Kawan-kawan yang lain pun menyokong.

Kami sampai tepat-tepat jam 10.30pm.. Wahh...30 minit lewat.. Saya pun keluar dengan semangat berkobar-kobar menuju pondok jaga untuk mengambil pas keluar kami semua dan bersedia untuk sesi soal jawab bersama ketua warden dan pak cik guard..(haha~). Haleluya!!! Seorang pun tiada di situ. Puji Tuhan..Tuhan menyelamatkan kami...Saya berlari terus menuju ke arah kereta sambil berteriak berkata "HALELUYA!! See! He's more than enough my friends." Semua kami bersorak "Puji Tuhan! Puji Tuhan! Haleluya!" Seorang daripada kawan saya (pemandu) merupakan saudara kita dari agama yang lain tersenyum melihat gelagat kami..hehe~

Sekiranya kita mengaku bahawa kuasa Tuhan itu nyata, kita akan selamat. Walaupun kesaksian ini kelihatannya sungguh simple, tetapi bagi saya sungguh bermakna. Tuhan itu ada di mana-mana di saat kita berseru kepadaNya. Jangan sesekali meragui kuasa Tuhan Allah kita because He is our Lord God Almighty. Dia memenuhi segala keperluan kita. Haleluya~

No comments: