Monday, March 15, 2010

I'm a winner!!


Setelah 5 minggu, akhirnya dapat juga saya menghabiskan kelas SPK ini walaupun tak datang utk 2 pelajaran (ruginya...huhu~). Nak buat komitmen baru ni...i'll join next SPK and finish all the topics.. Sepanjang SPK, Tuhan banyak telah menyentuh jiwa-jiwa & mengalami pemulihan termasuk saya sendiri. Haleluya... Mengenali Bapa itu sendiri begitu indah.. Untuk hidup selamat, melakukan segala perkara baik di dunia adalah tidak cukup untuk kita masuk ke dalam Kerajaan Bapa. Hanya melalui Yesus sahaja kita dapat diselamatkan, hanya inilah jaminan untuk beroleh hidup yang kekal. Salah satu hal yang penting dalam menentukan keberhasilan hidup seseorang adalah dengan mengetahui apa panggilan dan visi Kerajaan Allah bagi hidupnya. Panggilan dan visi ini akan membuat hidup seseorang menjadi sangat bererti dan membuatkan hidupnya lebih berhasil. Yesus mempunyai rencana yang sungguh luar biasa, yakni mengubah hidup kita menjadi terang dan garam bagi dunia (Matius 5:13-14). Visi Allah bagi setiap pengikut Kristus adalah menjadi penggubah masyarakat dan pemenang jiwa. Ada 3 langkah menjadi pengikut Kristus dan menjadi murid Kerajaan Allah:

1) Berjalan bersama Kristus (Penyerahan diri dalam doa setiap hari)
2) Belajar dari Kristus (merenungkan firman Tuhan -saat teduh- setiap hari)
3) Berubah serupa Kristus (perubahan adalah hasil daripada -buah- dari kedua langkah di atas)

Pelajaran-pelajaran dalam topik PERUBAHAN HATI telah banyak membuka hati peserta-peserta SPK pada masa tersebut di mana kami belajar bagaimana memiliki hati Bapa, memiliki hati yang benar, memiliki hati yang merdeka, memiliki hati yang penuh Roh Kudus serta memiliki hati dan tubuh yang sihat. Puji Tuhan! Banyak hati yang telah dipulihkan pada saat ini..antaranya ada yang dapat mengampuni orang yang bersalah terhadap dirinya, jiwa yang terbuka, mendapat karunia Roh Kudus (berbahasa roh, menyembuhkan orang sakit & kelemahan). Kesempatan untuk menghadiri kelas ini jangan dilepaskan sekiranya anda mahu mengalami kuasa Kristus itu sendiri.



Graduation Nite!! yaay! Thanks to sis Alice Chen (pembina) yang banyak memberi tunjuk ajar & mendoakan sepanjang SPK. Wahh...tak sangka mlm tu saya dpt 2 sijil..hehehe~~ tapi bagi saya, sijil tidak penting. Apa yang penting adalah apa yang telah saya belajar sepanjang SPK yang telah banyak mengubah hidup dan menjadikan jiwa saya menjadi baru kerana pemulihan dari Tuhan Yesus. Kalau tidak menyertai SPK, saya memang akan berterusan hidup di dalam kegelapan walaupun saya adalah manusia terang (mengenali Kristus) tetapi hidup dalam kegelapan bersama dengan kepahitan. Puji Tuhan...Tuhan adalah sumber kekuatan, penghiburan, kesembuhan bagiku..

No comments: