Friday, October 30, 2009

We R The Champion!!

Yaay!!! Last2..habis dh netball match peringkat IPGMKS ni..tq kepada penganjur, JPP Biro Sukan & Rekreasi 08/09..walaupun penat2 & masih sakit lagi, sangat2 puas hati la sebab menang besar..yah0o!! Haleluya!! Thanks to my teammates..sori haa..ku banyak buang peluang, apa2pun..kita JUARA!! JAGUAR!! AAUUMMMM!! hehehe~

Nak focus game lain la lepas ni (Chess)..esok pula tu..huhu~ harap2 saya sempat ikut mlm esok^^

Main pun main juga...exam pun x lama lagi ni..huhu~ apa2pun, bsedia je..^^

Thursday, October 15, 2009

Sel IPGM Miri??

Nice name for our new CG gathering..hihi~ bangga la dah ada KOMSEL baru..terus maju dalam iman kita..yaay!! I just can't wait for tomorrow as we're going to start our 1st new CG gathering..maybe we start with some games and Ann will be the person in charge..aisehhh~


TADAAA!!!



got this pic from Kelly's FB..thanks sis!! My last cell group members..which 1 is me huh?? hehe~ missed this moment!!

Saturday, October 10, 2009

An Intimate Love Letter From Father God To You

video


This letter had made me cried so badly..thanks Lord for Your love to us. I can feel the warmth of Your perfect love which is still flowing inside me. "I'm waiting for you..." This sentence really touch my heart. Jesus Christ had said this to me through my dream. Until now, i still can hear His voice vividly inside my heart..Halellujah

Friday, October 9, 2009

Kesatuan iman bagi pasangan Kristian

Shallom saudara/i...


Hari ini saya terdorong untuk membawa saudara/i untuk berkongsi tentang topik ini. Sebelum itu, saya ingin berdoa untuk mendapatkan lebih pengetahuan sebelum saya menghuraikan firman Tuhan pada kali ini.


Haleluya Tuhan...terima kasih atas kasihMu yang tidak berbelah bahagi bagi kami..kasihMu yang cukup sempurna. Kami tahu Tuhan, setiap apa yang kami minta, Engkau akan berikan. Setiap ketukan pintu, Engkau akan bukakan sebab kami tahu Tuhan dalam setiap pencarian kami, Engkau yang menjadi Penyuluhnya agar kami beroleh kehidupan yang sempurna di dalamMu. Allah Bapa, turunkanlah kuasa Roh Kudus ke atas hambaMu ini dan berkaryalah di dalamku yang sebentar lagi ingin berbicara tentang firmanMu. Kami merasakan Tuhan Yesus, yang kami tidak layak dalam segala hal tetapi Engkau Tuhan yang mengangkat kami agar kami menjadi sempurna. Berkati kami ya Yesus agar menjadi saluran berkatMu di dunia ini. Engkaulah Bapa segala pengetahuan ya Tuhanku..berikanlah hambaMu ini pengetahuan dariMu dan kami mahu Tuhan Engkau sendiri yang berbicara. Berilah kefahaman bagi kami Tuhan agar kami tahu segala kehendakMu serta memahami setiap firmanMu. Segala kuasa kegelapan yang mengganggu serta menghalang kami ya Bapa...kami usir di dalam nama Tuhan Yesus supaya tidak mengganggu perjalanan firmanMu yang bakal menuai banyak lagi jiwa untuk datang kepadaMu...agar namaMu Bapa..terus dimuliakan. Haleluya Tuhan Yesus...hanya di dalam nama Tuhan Yesus, kami berdoa dan mengucap syukur..amen.


2 Korintus 6:14 "Janganlah kamu merupakan pasangan yang tidak seimbang dengan orang-orang yang tak percaya. Sebab persamaan apakah terdapat antara kebenaran dan kedurhakaan? Atau bagaimanakah terang dapat bersatu dengan gelap."


Saudara/i, di sini firman Tuhan jelas mengatakan janganlah kita bersekutu dengan orang yang tidak seiman dengan kita. Ini bukannya bermaksud kita tidak boleh berkawan dengan siapa-siapa. Kita amat digalakkan untuk bergaul dengan siapa-siapa sahaja asalkan tidak mempengaruhi imanmu terhadap Kerajaan Allah. Tetapi 2 Korintus 6:14 jelas mengatakan bahawa jangan ada yang meninggalkan Tuhan gara-gara pasangannya. Di sini adalah lebih ditekankan kepada muda mudi kerana kita belum punya pasangan hidup yang akan sedaging dengan kita. Cinta duniawi mengaburkan mata serta hati kita. Cinta ini tidak kekal malah hanya akan menyesatkan lagi perjalanan hidup kita. Kekristianan seseorang itu bukan hanya dipandang atas dasar nama atau selalu ke gereja. Tetapi..hati kita yang taat dan setia kepada firmanNya serta iman kita dalam Kristus (Mazmur 1:1-2). Itulah disebut anak Allah. Kristian pun orang itu, sekiranya tidak taat akan perintah Allah..orang itu juga digelar tidak seiman.


Hendaklah kita menjadi pendengar serta pelaku firman Tuhan yang setia. Yakobus 1:22-25 "Tetapi hendaklah kamu menjadi pelaku firman dan bukan hanya pendengar saja; sebab jika tidak demikian kamu menipu diri sendiri. Sebab jika seorang hanya mendengar firman saja dan tidak melakukannya, ia adalah seumpama seorang yang sedang mengamat-amati mukanya yang sebenar di depan cermin. Baru saja ia memandang dirinya, ia sudah pergi atau ia segera lupa bagaimana rupanya. Tetapi barangsiapa meneliti hukum yang sempurna,yaitu hukum yang memerdekakan orang, dan ia bertekun di dalamnya, jadi bukan hanya mendengar untuk melupakannya, tetapi sungguh-sungguh melakukannya, ia akan berbahagia oleh perbuatannya."


Apa gunanya kita setiap minggu ke gereja kalau tidak mengaplikasikan firman Tuhan yang telah kita dengar? Bukankah membazir duit untuk keluar?? Kenapa tidak kita manfaatkannya dengan melakukan setiap firman Tuhan dalam hidup kita. Sebagai hamba Allah, kita hendaklah menjauhkan diri dari kehendak daging dan cuba untuk melawan jiwa (1 Petrus 2:11). Kuasa kegelapan semakin bergerak aktif untuk menyesatkan anak-anak Tuhan. Secara tidak langsung, roh-roh iblis menggunakan cara ini untuk menyesatkan kita iaitu melalui pasangan yang tidak seiman. Dengan itu, kita akan tertipu dengan segala muslihat iblis. Walaupun orang itu baik...mengamalkan kehidupan yang sempurna tetapi tidak hidup menurut firman Allah dan tidak menerima Yesus sebagai Juruselamatnya, orang itu tiada tempatnya di syurga. Selain itu juga, orang Kristian yang imannya tidak teguh akan mengalami kehidupan yang terumbang ambing. Anda mendengar firman Allah pada hari minggu tetapi tidak mengaplikasikannya. Bukankah ini juga disebut Kristian yang rapuh? Cuba kita perhatikan perumpamaan tentang seorang penabur oleh Yesus Kristus (Lukas 8:4-15) untuk anda memahami dengan lebih tentang pelaku firman.


Oleh itu saudara/i di sini saya ingin mendorong semua termasuk diri saya sendiri untuk lebih menguatkan iman kita. Hati-hati dalam memilih pasangan hidup kerana itulah yang akan menentukan kehidupan rohani anda. Jangan tertipu dengan muslihat iblis. Jangan terpedaya dengan paras wajah serta perangai baik seseorang itu sekiranya iman dia bukan diletakkan bersama Kristus. Apakah yang dapat mengalahkan dunia kalau bukan iman kita. 1 Yohanes 5:4-5 "sebab semua yang lahir dari Allah, mengalahkan dunia. Dan inilah kemenangan yang mengalahkan dunia: iman kita. Siapakah yang mengalahkan dunia, selain dari dia yang percaya, bahwa Yesus adalah Anak Allah?" Mari saya mengajak saudara/i berdoa bersama-sama saya.


Puji Tuhan...terima kasih Tuhan Yesus atas kehadiranMu di hati kami. HambaMu ingin berhenti berbicara. Tetapi Tuhan, firmanMu biarlah terus menerus berbicara di dalam hati kami agar kami tidak mudah goyah dan terpedaya dengan tipu muslihat duniawi. Berilah kami anak-anak mudaMu Tuhan pasangan yang seiman dengan kami. Yang taat akan perintahMu dan mengasihiMu Bapa lebih daripada kami. Kerana Tuhan kami tahu, tiada kasih yang ternilai berbanding kasihMu terhadap anak-anakMu. Engkau akan memberi apabila kami meminta, sesuai dengan iman kami ya Yesus Engkau berkatilah seluruh hidup kami serta segala pekerjaan kami agar semuanya hanya untuk kemuliaan nama Tuhan. Kuduslah namaMu Bapa..Terpujilah namaMu Yesus, Raja di atas segala raja..Sahabat yang setia bagi kami. Terima kasih Tuhan..terima kasih Yesus..Segala doa ini kami serahkan hanya di dalam nama Tuhan Yesus Kristus, amen.


YOHANES 14:6-7 "KATA YESUS KEPADANYA: 'AKULAH JALAN DAN KEBENARAN DAN HIDUP. TIDAK ADA SEORANGPUN YANG DATANG KEPADA BAPA, KALAU TIDAK MELALUI AKU. SEKIRANYA KAMU MENGENAL AKU, PASTI KAMU JUGA MENGENAL BAPAKU. SEKARANG INI KAMU MENGENAL DIA DAN KAMU TELAH MELIHAT DIA."

The happiness inside the sadness~

Feeling so sad today..my CG (cell group) will seperate after this. We're going to handle & manage our own CG. Our leader?? of course la Bro.Joshua a.k.a. (penaban botol oren Uncle Stephen..hahaha~!!). It doesn't mean that we're quarelling or what..it shows that the cell groups in our church are increasing for every years. Do you know what does it means?? More souls are saved..Halellujah!! Praise the Lord..Thanks a lot to Holiday Park Miri Cell(my big family)..my soul was saved by your prayers and i realized everything when i'd joined this CG. My life is totally changed. My faith becomes more and more everyday..isk!! so sad! Eventhough we can meet at the church on sunday, i'm still not satisfied..huhu~ Anyway..we're God's children..so we have to follow what He has instructed..maybe under Joshua's lead, we can form another cell group..because "I believe there's more - 1 Korintus 2:9". Halellujah!!


a...b...c!! ~click~


fokusnya Ps. Andy makan..hehe~



"saya mau jd superman lepas SPM," Isaac berkata :P



Mummy Carol & Uncle Stephen bgurau senda..hehe~



3 bujang lapok (Isaac, Chris & Joshua) tgh focus Uncle buat lawak..hehe~



so..these r the chefs..thanks 4 the nice food ya aunties..:P I like the 'bavui'..heling!! ;P



bye sis Yot..we're gonna miss ya~ God bless u in whatever your undertakings. We love u..:'(



waaaa...sedih la pula melodi lagu ni..(Roh Kudus Tetap Teguh by Victor Hutabarat)

Anyway guys, we still can meet each others..i'm gonna miss each moment that i'm having with u all..This is the power of God's love..The chemistry between us make us seem like a big happy family with Christ inside our hearts. Thanks Lord~ Halellujah!

Monday, October 5, 2009

My lips shall praise You...my Lord





# Terima kasih Tuhan atas kesempatan yg Engkau berikan kepada kami utk btaubat & mengakui dosa2 kami..


# Terima kasih Yesus atas kasihMu yang ibarat sungai yang mengalir di hati kami & kami dapat rasakan betapa dalamnya kasihMu Bapa..yang melebihi segala yang ada di dalam dunia..Kami datang dengan kerendahan hati kami..ampuni kami Bapa..sucikan kami dengan darahMu ya Yesus agar kami menjadi layak di hadapanMu


# kami sangat bersyukur kerana memiliki Engkau dan kami sangat berbangga memiliki Allah sepertiMu, Allah yang hidup..sumber segalanya bagi kami..


# Penuhilah kami dengan kuasa Roh KudusMu Tuhan..agar kami dpt mjadi saksi bagi kasih setiaMu ya Yesus..Kami tahu Tuhan, Engkau sentiasa mendengar doa setiap anakMu yang jiwanya haus akan Engkau..rencanaMu Bapa, indah pada waktunya


# Hanya Engkaulah yang layak disembah..Raja di atas segala raja..Tuhan di atas segala tuhan..kuatkanlah iman kami agar kami tidak mudah goyah..


# Jadikanlah kami sebagai alat kerajaanMu Bapa..pakailah kami untuk kemuliaan namaMu...


# Jamahlah setiap umatMu..jamahlah setiap hati dan ubahlah kami menjadi baru..jadikanlah kami sama seperti Kristus..


# Terima kasih Bapa kerana memilih kami sebelum dunia dibentuk..betapa kami sangat bersyukur padaMu ya Tuhan..hanya Engkau yang kami tinggikan Yesus..dengarlah doa kami Bapa..hanya di dalam nama Tuhan Yesus Kristus, Tuhan dan Juruselamat kami...kami berdoa..amen.



Amsal 3:6 "Akuilah Dia dalam segala lakumu, maka Ia akan meluruskan jalanmu."

Sunday, October 4, 2009

Encounter the 1st love with God



Khotbah yang Ps. Andy bagi pada hari ini benar-benar menyentuh jiwa saya. Tuhan hari ini mengajar tentang kasih. Mula-mula, saya merasakan diri terlalu hina di hadapanNya, terlalu kotor untuk darah Kristus yang suci itu mengalir di dalam diri saya. KasihNya yang cukup sempurna telah Dia berikan. Dan semasa berdoa..saya dapat rasakan kasihNya mengalir di dalam hati saya. Disebabkan rasa kerendahan diri itu, saya merasakan tidak mampu untuk berdiri. Dengan kerendahan hati, saya menerima kasih Yesus yang cukup indah.


1 Korintus 13:4-6 "Kasih itu sabar; kasih itu murah hati; ia tidak cemburu. Ia tidak memegahkan diri dan tidak sombong. Ia tidak melakukan yang tidak sopan dan tidak mencari keuntungan diri sendiri. Ia tidak pemarah dan tidak meyimpan kesalahan orang lain. Ia tidak bersukacita karena ketidakadilan, tetapi karena kebenaran."


Setelah merasai kasih Kristus, mari saya mendorong saudara/i untuk menguatkan lagi iman kita bersama-sama dengan saya berusaha untuk mendapatkan karunia Roh yang Tuhan janjikan bagi memuliakan lagi namaNya di seluruh alam. Bersedia untuk menjadi alat bagi Tuhan untuk menjadi saksi kepada semua orang agar lebih banyak jiwa yang dapat diselamatkan.


1 Korintus 14:1
"Kejarlah kasih itu dan usahakanlah dirimu memperoleh karunia-karunia Roh, terutama karunia untuk bernubuat."


Di sini saudara/i, saya ingin mendorong saudara/i untuk saling memberkati, saling mendorong, saling berdoa, rendahkan hatimu untuk merasakan kasih Yesus yang sejati. Dapatkan kasih yang tidak ternilai itu dari Dia, King of Love...Yesus Kristus. You'll be free! Haleluyah!!

Friday, October 2, 2009

Iya amai-amai bisi!! Terima kasih Tuhan Yesusku..^^





***He is really exist.Thanks to my Lord Jesus***(IBAN version)


3.02 pagi, 1 Oktober 2009...enda mukai-mukai aku tedani, alu besugang nggau pala engkah atas tilam, aku bendar nyabak. "Tuhan, ampun penyalah aku. Ku nemu ku mensia ti cukup mayuh dosa. Ku sigi nda layak nyadi anak Nuan tang nama kebuah Nuan tetap megai jari, merap nggau nyium aku? Nuan nda layak megai ku Tuhan..ku cukup bedosa. Nama utai kedeka Nuan ari aku? Nama utai ka asuh Nuan digaga aku? Nama reti semua tu? Ku agi nda nemu, Tuhan.??" Nggau sabak-sabak aku terus besampi. "Ku ulih ngasai ke Nuan bisi ngerimbai aku tadi. Enti tu amai-amai ukai mimpi, tulung ku Tuhan, saut meh sampi aku. Bejaku dlm atiku Tuhan. Ku nda puas ati nggau ketiga-tiga mimpi ku ngelamatu ke bisi kaul nggau pengawa Nuan Tuhan. Aku agi kabur nggau semua nya. Ku nda puas ati ga Tuhan nggau semua utai digaga aku, nadai Nuan ngiring nggau nyaup aku. Diatu Tuhan, ku dah sedia ngereja nama utai kedeka Nuan. Dalam nama Tuhan Yesus, aku besampi, amen."


+++++++++++++++++++++++++++dalam mimpi ku malam nya++++++++++++++++++++++++++++++


Aku benung bejalai pulai ari gerija ba menua ku empu. Maya nya baru udah gempuru ari minggu. Aku nda terus pulai ke rumah..ku terus bejalai sambil merap Bup Kudus sampai ku datai ba siti hotel. Aku nda nemu bakani aku tau bejalai sampai datai ba endur ke nda temu ku nya. Tang meh ku asai ke dah teleba nggau ndur nya. Maya ku benung ba kaunter ka ngambi kunci, dia aku tepeda ke pengajar ku maya secondary skul suba merening ku ari lif hotel nya. Nama kebuah iya merening ku bakanya? Nyau tebelenga ga ku mayanya~~


Enda lama dh nya, enda mukai-mukai hotel ke ndur aku nya baka ke ka runtuh, nyau begegar. Meda tak bakanya tadi, aku lalu jampat-jampat belanda keluar. Baru aja berapa langkah ku dah belanda, dia aku tesedar ke semua bangunan ke peda ku nyau angus siti-siti laban api ti cukup nyelaie dipeda. Maya nya aku nengkadah ke langit alu meda langit tebuka besai nggau api ti cukup nyelaie serta balat mau. Api nya nurun ari langit laju baka kilat alu ngangus ke setiap bangunan, kerita, rumah serta ngangus ke bala mensia ke dipansa langit ke tebuka nya tadi. Ku ulih meda smua utai anhur sekelip mata aja. Din dia aku ninga org nyerauh, nyabak minta tulung. Meda nya tadi, aku lalu belanda penapat inat enggau mata ti pejam ketegal ka lari ari dipansa langit ke berapi nya tadi sampai aku datai ba siti endur ti petang. Dini endur aku tu???


Dalam pemetang nya...nda mukai-mukai api putih ti cukup terang mancar. Cukup silau ku laban api nya tang meh laban ati ku majak ngasuh ku meda nama nda utai nya. Nggau belubah ku meda 3 orang laki ngena jubah putih jalai belubah nuju aku. Siko ari sida 3, buk pandak begelung..ulih peda gamal tuchum meda aku. 1 da gi, nda mukai-mukai nyadi kabus alu nerang ke dunya ndur ku nya, dah nya alu lesap. Laki ke 3 mansang agai ku alu bediri betul-betul ba depan aku. Mua Iya nda dipeda laban kelalu terang api ba mua Iya. "Sapa sida tu?" aku nanya diri empu. Enda ngadang..bisi siti suara ti lantang nda temu ari ni penatai bejaku, "Laki ke terubah dipeda nuan nya, Rasul Paul. Kedua nya Allah Bapa..nya kebuah nuan meda Iya lain ari kebukai. Ketiganya, Yesus Kristus empu." Ku agi bebengap nggau gining-gining ga mayanya laban ke tekenyit ninga ari ni nda penatai suara orang ke bejaku nya. Pemuas bepikir, ku nda pechaya ke utai ti nyadi ba depan ku. "Tu mina mimpi sengapa. Peda meh nama utai ke nyadi dah tu. Nama dah mimpi," aku bjaku kediri tang nemu ga diri benung bemimpi.


Aku meda laki ke disebut "Tuhan Yesus" nya tadi benung berandau nggau siko ari kaban ku ke indu ti rapat diri nggau ku begulai tang ku nda pasti sapa. Dia seduai ya bejaku, ketawa sama-sama ari belakang sduai ya. Pemuas merati ke seduai Iya ke beung berandau, dia meh aku ulih meda pengaga ba mua kaban aku. Nda kala-kala aku meda iya gaga bakanya sepanjai ku begulai nggau kaban ku nya. Pia mega aku meda mua "laki" nya tadi penuh enggau pengelantang. Penuh tanda tanya dalam atiku. Aku bebendar ka nemu sapa "laki" nya kebendar. "Sapa laki nya? Ukai Yesus Kristus udah mati? Nyadi?? sapa "laki" tu deh?" Atiku nyau mayuh betanya. Tekenyit ku laban suara ke didinga ku tadi datai baru. "Nama meh nuan ngiga Iya ti idup ba antara orang ti udah mati? (Luke 24:5). Alai nuan mansang agai Iya. Nya amai-amai Yesus Kristus, Anak Aku." Ai mataku labuh nda badu-badu, nesal... Belubah-lubah aku bejalai nuju seduai Iya ke benung berandau. Aku lalu duduk kira-kira semeter ari Tuhan Yesus..ku ninga Iya becerita tentang pengidup ba serega. Laban kelalu keran ka ninga cerita Iya nggau tekait ati meda chara Iya ti lemah lembut, dia aku lalu nanya Yesus, "ulih aku duduk ngimbai Nuan?" Iya merening aku nggau tuchum ti pemadu manis, "Kitu meh. Duduk ditu." Yesus ngulur ke jari Iya ngagai ku. Aku nyambut jari Iya nggau cukup pengaga sambil duduk ngimbai Iya. Maya nya aku ngasai cukup lantang, Tuhan Yesus engkah jari Iya ba atas bahu aku baka Iya ngaga kaban ku nya tadi. Mayanya, dia Yesus mayuh ngajar aku. "Apai indai nuan cukup sayau ke nuan. Pulai ngagai nuan empu ka nentu ke tuju idup nuan ngambi ke ulih ngasuh seduai iya gaga serta lantang ati enti meda nuan mujur. Jadi meh anak ti ngasi ke apai indai. Sabar nggau semua penguji ba dunya tu. Sitan sigi gaga enti meda mensia labuh ngaga penguji. Dia sitan deka bekuasa nesat ke mensia. Mayuh besampi nggau dinga jaku Tuhan kena nyadi ke penenggau idup nuan. Peda nuan nyin..." Tuhan Yesus nunjuk ke Rasul Paul ti benung besampi ke siko apai tuai ti bisi sakit. Maya nya meh aku meda Rasul Paul engkah jari kanan iya ba bahu apai tuai ke sakit nya lalu besampi di dalam nama Tuhan Yesus. Apai tuai nya tadi alu tekala nya suman. "Bakanya chara nuan besampi ke orang ti sakit. Engkah jari atas sida, besampi nggau penuh arap nggau pechaya meh nggau kuasa Tuhan. Roh Kudus deka beserta nggau penuh dalam nuan. Besampi ke semua orang." Yesus Kristus nambah agi sambil tuchum merening aku. Ku lalu ngangguk tanda mereti utai ko Iya.


"Aram kitai bejalai ba pantai." Tuhan Yesus mai kami duai. Mata panas nyau ka padam da mayanya. Yesus megai jari kami duai sambil bejalai ba sepanjai pantai. Kami becerita, ketawa sama-sama. "Udah laun diatu. Ingat Vic, utai ke dipeda nuan terubah tadi nya tanda ujung dunya ila. Terus ke besampi...selamat ke mayuh agi nyawa. Ingat semua nama utai ke udah dipadah ke Aku. Anang sesekali nyerah. Nuan mesti sampai ba adan. Aku nganti nuan. Aku sayau ke seduai. Anang ngasa ke Aku."


"Bai ku nggau Nuan Tuhan. Aku ka nggau Nuan. Enggai ku tinggal ba dunya tu." Aku alu nyabak laban nemu Yesus ka pegi. Terus ku nyapai alu narit jubah Iya laban nda ngasuh Iya pegi. Nyau teduduk ku pemuas ku nyabak, langsung nda ulih ngasai ke kaki ku agi. Jari ku agi ngenggam jubah Iya. Tuhan Yesus duduk lalu megai bahu aku. Iya nyium aku ba kening. "Ukai maya nuan nitih ke Aku maya tu. Selamat ke mayuh agi mensia. Aku deka datai baru. Sedia aja nggau mayanya. Pasti ke mayanya nuan nitih & tinggal nggau Aku." Aku nyau nda ulih nagang diri agi ari nyabak maya meda Tuhan Yesus ngeleka ke jari Iya ari aku. Langit dipeda aku tebelah dua. Mayanya meh ku meda Tuhan Yesus nggau Rasul Paul belubah terbai ke langit ti tebuka nya tadi sampai enda dipeda aku agi. Langit nyau tutup lalu keadaan pun baka selama.


Aku nyabak nggau terus nyabak..laban aku sigi keran ka nitih ke Iya. Bendar kaban ku mujuk aku~ Aku merening ke langit nggau penuh pengaga dalam ati laban Tuhan Yesus mantai kediri ba mua aku tajapan ai mata ku nda ngetu labuh.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Aku nyau tedani cun-cun jam 3.02am....nggau ai mata. Ndang ku bendar nyabak...||pulai ngagai perenggan 1 tadi||


Aku ulih ngasai ke tu lebih ari mimpi laban sampai diatu aku agi ulih ngasai ke keadaan nya. Aku nyau lelengau ke maya ku berandau nggau Iya, bejalai ba pantai, Yesus megai jari aku nggau nyium kening aku. Nadai kala ku ngasai ke ati ti chukup lantang maya ku berandau nggau Iya. Diatu, pengarap aku ba Tuhan Yesus makin dalam. Terima kasih Tuhan laban datai dalam pengidup aku. Aku cukup gaga serta lantang ati laban nyadi siko ari orang ti nitih ke Tuhan Yesus. Haleluya...puji nggau sembah semina ngagai Tuhan ti aku sembah siko aja, Tuhan Yesus..amen.


ROMA 11:36

"Sebab segala sesuatu adalah dari Dia, dan oleh Dia, dan kepada Dia: Bagi Dia kemuliaan sampai selama-lamanya."

He is really exist..thanks to my Lord Jesus

At 3.02am, October 1st 2009...


i suddenly woke up, knelt down on my bed and cried so badly.."Lord, please forgive me..I know that i've got too much sins. I'm not supposed to be Ur child but why do U still hold my hand, hug and kiss me?? What do U want from me? What do U want me to do? What r the meaning for all these??" I kept crying in my prayer. "If this is not a dream, please give me the answer. Berbicaralah dgn hambaMu ini...i'm not satisfied with all my dreams b4. I'm not satisfied doing everything in my own way without U to guide me. Now, God...i'm ready to be Ur servant..in the name of Jesus Christ, I've prayed..amen."


*************************************************************************************


I was walking back from my church in my hometown 1 sunday. I was not directed to my home..i was just kept following my foot steps while holding my Bible. Then, i arrived in a hotel. I don't know why i entered the unidentified place but it seemed like i really common with it. I was staying in that hotel and i don't know why i was there. When i was checking in, I realized something weird at the lift and saw my high school teacher inside kept staring at me. Why did she act like that? feeling confusing for a while~~~


Suddenly, i felt that the hotel was jarred. I could feel that the building was wanted to collapse so i rushed out from the place. Several steps after getting out, i realized that all the buildings in front of my eyes were burnt out in a blink of an eye 1 by 1. I stared at the sky and saw the sky was opened so widely and the fire that i've never seen before came down and burnt all of the things including the buildings, cars, houses and even people who were standing exactly under the great sky. I saw everything was totally damaged in front of me terribly. The sounds of painful,, cries were everywhere. I started run with all of my strength, closing my eyes to runaway from the opened flame sky and...suddenly....i entered a mysterious place. Everything was dark and gloomy. Where am i???


A bright light suddenly appeared and I saw 3 men with white and shining robes slowly walked towards me. 1 of them with short and curl hair smiled at me. Another person suddenly became haze and lighten the atmosphere, then disappeared. The 3rd man came to me and stood in front of me. I can't see His face clearly because of the great light on His face. "Who are these people??" I asked myself. Suddenly...a great voice and i didn't know where did it come from said this to me, "The 1st man is Saint Paul, next is the Father God also Holy Spirit that's why u saw Him different from the 2 men. The last 1 is Jesus Christ." I was still blurred that time. I didn't trust the things in front of me. "This is a dream. Just continue what will happen next," my heart said proudly.


I saw the Man that called "Jesus Christ" talking with 1 of my girl friend that closes to me and i'm not sure which 1 of them though. I saw They talked and laughed together from behind. I could see the happiness on my friend's face and the peaceful on the Man's face. I was feeling curious. "Who is that Man? Jesus Christ was dead..so who is this guy?" my heart kept asking but I still didn't find the answer. Then suddenly, the voice came again. "Mengapa kamu mencari Dia yang hidup, di antara orang mati? (Luke 24:5). Go and get Him..that's really Him, my Son." My tears rolled uncontrollable, feeling regret. I walked slowly, sat about a meter from Him..listening to the story about heaven, the life in heaven (peaceful, bliss, no sadness, no worries, no wars..etc). Attracted with His story and His characteristics (humble, full with love, kind..etc), i said to Him, "can i sit with U?" He answered me with a conciliate smile, "yes, u may. Come and sit here." He gave His hand to me and put His right hand on my shoulder as He did with my friend. He teached me a lot. "Your parents love u so much. It depends on u right now how to appreciate them and make them happy. Please be a good daughter. Be more patient with all of the tests. Satan will be happy if u stumble and fall to a dark world. Pray a lot and listen to God's words. See that...." He pointed St. Paul which were praying for an old man with hunch on his left shoulder. I saw St. Paul put his right hand on the hunch and pray in the name of Jesus, the old man totally recovered. "That's how u pray for others. Put ur hand on them and say ur prayer with faith and trust in the power of God. The Holy Spirit will fulfill and always go with u. Pray for everybody." He added and gave me the conciliate smile again. I shook my head as a sign of understand.


"Let's walk at the beach," Jesus Christ invited both of us. It was almost sunset. He hold our hands and walked along the shore. We talked and laughed until late evening. "It's late now. Remember Vic, the sight that u had seen at first was the sign of the end of the world. Pray a lot...save more people. Please remember all the things that I've said. Don't ever give up trusting God. U must win the race. I'm waiting for u. I love both of u. Please don't disappoint me."


"Please bring me along with U, Lord Jesus. I want to live with U. I don't want to stay in this world." I started to cry. I grabbed His robe. I couldn't feel my legs and felt suddenly. My hands still grabbed his robe. Jesus Christ sat and hold my shoulders. He kissed me on my forehead. "This time is not for u to follow me my dear. Save more people. I'll be back. Get ready for that day. I'll come again and make sure that u follow and stay with me on that day." I can't controlled myself anymore when Jesus Christ and St. Paul disappeared to the sky.


I cried and cried...bcause i really want to follow Him. My friend consoled me~~~ I stared at the red + orange sky with full of happiness in myself eventhough my tears couldn't stop to drop.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


I wake up at 3.02am...with tears. I'd cried so badly...||back to the 1st para||


I think this is not just a dream because until now i still can feel the circumstance. Now, i trust my Lord Jesus more and i really missed the moment i talked and walked with Him. I've never felt so much bliss in my heart. Thanks Lord for coming to my life. I'm one of His disciple now..and I'm happy with it.

Hallelujah...segala pujian dan kemuliaan hanya bagiMu Tuhan.